Uczenie maszynowe i jego wpływ na SEO

Przedsiębiorstwa na całym świecie inwestują w rozwój sztucznej inteligencji, która powoli zaczyna towarzyszyć nam w wielu codziennych działaniach. Indywidualnie dopasowane reklamy, czy możliwość korzystania z inteligentnego asystenta to jednak dopiero początek. Wszystko to wynika z ciągłych zmian budowy algorytmów wyszukiwarek, które dopasowują wyniki do naszych zainteresowań oraz upodobań sugerując się wcześniejszymi działaniami. Po części tak również zaczyna wyglądać pozycjonowanie stron.

Sztuczna inteligencja w algorytmach Google

AI i uczenie maszynoweGoogle do swoich sposobów weryfikacji treści dołączyła zupełnie nowego asystenta, który wykorzystując uczenie maszynowe jest w stanie określić przydatność witryny i umiejscowić ją na konkretnej pozycji w wyszukiwarce. Temat sztucznej inteligencji cały czas budzi wiele wątpliwości, jednak aktualne jej wykorzystywanie nie zagraża naszej cywilizacji. Wprowadzenie algorytmu AI do działań Google pozwoliło nieco zmienić system odczytywania stron – zawartych na nich treści oraz bezpośrednio kodu czy linkowania. W ten sposób powstało narzędzie zwane RankBrain. Jest to pewien algorytm, który uczy się maszynowo konkretnych cech, jakimi powinna wyróżniać się witryna i automatycznie klasyfikuje ją na jakiejś pozycji. Póki co jest on jeszcze na etapie rozwoju, jednak ostateczny cel jest taki, by RankBrain odczytywało stroną tak, jak widzą ją odbiorcy. Aktualnie analizuje między innymi jakość treści, czyli tak zwany content. Ma być ona jak najbardziej wartościowa oraz przede wszystkim unikalna, dzięki czemu witryna wydaje się AI godna zaufania. Analizie poddane są również współczynnik odrzuceń, liczba odwiedzić i wiele innych wskaźników pozwalających na odczytanie zachowań użytkowników odwiedzających witrynę. Im więcej stron odwiedzi, tym bardziej jest w stanie określić jak właściwie powinna wyglądać strona internetowa. Ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie, ponieważ nikt nie będzie w stanie określić czym kieruje się system oraz jak spełnić jego wszelkie oczekiwania, by uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce. Pozycjonerzy muszą więc być na bieżąco ze wszystkimi wymogami – aktualizować treści, dokonywać optymalizacji pod określonym kątem, jak i dbać o dopracowanie najmniejszych szczegółów w kodzie źródłowym.

Rozwój sztucznej inteligencji oraz wykorzystywanie uczenia maszynowego sprawia, że trendy SEO cały czas będą się zmieniać. Nikt jednak nie będzie miał wpływu na to, w którym kierunku rozwinie się AI i jakie kryteria będą musiały spełniać strony internetowe. Im więcej szczegółów będzie dopracowanych, tym większa szansa na uzyskanie wysokiej pozycji bez względu na działanie RankBrain.

Chcesz wiedzieć więcej? Pozycjonowanie Pikseo Bydgoszcz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *