Najlepsi nauczyciele Mindfuness

Psychologowie oraz psychoterapeuci są zgodni – metoda Mindfulness pozwala na znaczną redukcję stresu, napięcia mięśniowego, a ponadto pozwala cieszyć się życiem. Nauka uważności wbrew pozorom nie jest wcale trudna. Wymaga jednak pewnej systematyczności. Najlepiej na początek wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu prowadzonym przez wykwalifikowaną osobę. Tego typu szkolenia odbywają się w niemal całej Polsce.

Metody Minfulness można się łatwo nauczyć

nauka mindfulnessW ostatnim czasie metoda Mindfulness stała się bardzo modna. W różnych miejscach organizowane są warsztaty oraz szkolenia dotyczące uważności. Czym tak naprawdę jest ta metoda i czy faktycznie jest taka skuteczna? Czytając kolejne doniesienia naukowe oraz relacje pacjentów, można odnieść nieoparte wrażenie, że codzienna praktyka uważności naprawdę działa. Można się jej łatwo nauczyć oczywiście, jeśli mamy odpowiednio dużą motywację do tego, żeby praktykować uważność każdego dnia przez kilka minut. W przeciwnym razie pozytywne efekty mogą nie nadejść tak szybko. Nauka Mindfulness wymaga otwarcia się na  całkiem nowe doświadczenia. Nie ulega bowiem wątpliwości, że świadomość chwili obecnej może na początku wiązać się z przeżywaniem różnych trudnych emocji, które dotychczas staraliśmy się odsunąć od siebie. Trzeba przy tym zaznaczyć, że każda trudna emocja prędzej czy później da o sobie znać. Dlatego też wiele osób cierpi z powodu ataków paniki, nerwicy oraz depresji. Nie brakuje również osób, które sięgają po substancje psychoaktywne. Tymczasem dowiedziono, że praktyka uważności pozwala skutecznie pozbyć się napięcia, niepokoju, a ponadto też poprawia nasze zdolności umysłowe. Trudno oprzeć się wrażeniu, że metoda Mindfulness w naszej kulturze jest czymś całkiem nowym i odkrywczym. Podstawowe założenia praktyki uważności powstały jednak znacznie wcześniej. Możemy je odnaleźć w buddyzmie i filozofii pochodzącej z Dalekiego Wschodu. Europejscy specjaliści od zdrowia psychicznego opracowali metodę Mindfulness i wzbogacili o nowe założenia. Zaleca się, żeby rozpocząć swoją przygodę z Mindfulness pod okiem wykwalifikowanego terapeuty.

Naukowcy różnych specjalności już jakiś czas temu dowiedli, ze codzienna praktyka uważności pozwala na zmniejszenie stresu, lęku i innych trudnych emocji. Nie ulega wątpliwości, ze w dzisiejszym świecie wiele osób zmaga się z różnego rodzaju problemami natury psychicznej. Pracujemy coraz więcej, zaś więzi międzyludzkie często są zaniedbywane na rzecz innych spraw. Codzienna praktyka uważności pozwala na rozwinięcie empatii oraz otwartości na świat.